Es diu sovint que aquell que mes parla es qui mes hauria de callar. No se si l’encerto amb l’edició d’aquest Blog, el que si se es que Plató va dir "La raó i la vàlua sempre s’imposaran a la traïció i a la ingratitud." Darrerament dona la impressió que, per aquestes terres nostres, només ganyolen aquells que ja no poden cavalcar; o els que ara cavalquen desprès de molts anys de ganyolar. Clar que aquests darrers sempre cavalcaran com gossos, per que de natural el que fan bé es ganyolar.

divendres, 12 d’octubre del 2007

¡¡¡ELS CANAREUS, TRINEN!!!

¡Ai, Senyor, Senyor, que als canareus els han prohibit caçar en barraca!

Desprès de mil promeses (jo diria de mil enganys); la gent d’Alcanar, i de fet tot el Montsià i Baix Ebre no podran caçar tords a les barraques com es tradició per aquelles terres.

El Departament de Medi Ambient ha decidit aturar la tramitació de la llei que tenia que regular aquesta pràctica després que la Comissió Europea hagi confirmat que contravé la Directiva comunitària 79/409/CEE de conservació d'ocells silvestres, ja que es tracta de mètodes cinegètics «massius i no selectius».

El bo del cas es que el Delegat Territorial de Medi Ambient a les Terres del Ebre, Sr. Víctor Gimeno d’ICV, es veu que havia promès que ell això ho tenia dominat; permeteu-me... ¡JUA!

Ja fa força anys que a la Revista Tivissa vaig dir que aquells que no tenen res, res poden donar, si no que mes aviat tenen tendència a “fotre” el que no es seu. ¡Però, home de Deu! ¿Com podeu prometre allò que no podeu donar?

Vosaltres us teniu que limitar a autoritzar abocadors com el de Tivissa; a negar subvencions, posar impediments, i enviar als tribunals els Ajuntaments on perdeu les eleccions; a fuetejar a multes i obligar a l’enderroc als patronats que posen barbacoes a les ermites com la de Sant Blai; i a tota aquesta classe de repressions i represàlies que us han fet famosos als comunistes al llarg de la historia.

El que no podeu fer es mofar-vos de la gent fent promeses que no son al vostre abast, perquè desprès venen els europeus, la gent civilitzada; amb les seves normes i us posen en posició de “ferms”, permeteu-me de nou... ¡JUA!

Si mes no, DEPANA; GEPEC, BirdLife, i IPCENA, estan d’enhorabona, i el nostre veí de Vandellòs, Damià Vernet, podrà aixecar amb plaer una bona copa de cava, i es que ja es sap, mai plou al gust de tothom.

En fi els moixonets de les terres del Ebre trinaran contents, el canareus trinaran descontents... i es que “llego el comandante y mando a parar”. ¡JUA, JUA!